23 Ağustos 2010 Pazartesi

Kimisi yedi telli kimisi dört!

Madem ki iki nakarat arası bir solodan ibaretiz diye bir slogan edindik bu solo işini en iyi yapanlara bir göz atalım derim ben. Çok uzun bir zamandır gitar denen enstrümana karşı ilgim vardır. onsekizini dolduran tüm ergen çocuklar ilgi duyduğundandır herkes basit sanar bu aletin kullanımını. Gelgelelim çok zordur. Gitar denince kumsal, yaz ateşi geliyor herkesin aklına artık. Halbuki litaratürü oldukça geniş bir enstrümandır gitar. Klasik, akustik, elektro, solo, ritim, bas, perdesiz gitar hepsinin tadı birbirinden ayrı, birbirinden güzel.
Gelelim gitaristlere! Öncelikle şurda anlaşalım gitar çalmasını bilen adama gitarist denmez. Gitarı iyi çalan adama da gitarist denmez bence. Gitarı iyi çalana; "adamın tekniği çok iyi abi" denir. Zaten gitaristlerde kamuoyunda hep ikiye ayrılırlar tekniği iyi olanlar ve hissiyatla çalanlar olmak üzere. Benim favori gitaristim John Petrucci'dir bilen bilir. Kendisinin tekniği çok iyidir ancak dört dörtlük değildir ancak her şarkıda kendine has bir solosu vardır. Hollow Years şarkısının live at budokan versiyonunda hissiyatlı solo olayına son noktayı koymuştur. Hocaların hocası olarak anılan Joe Satriani ise gitarın her bir parçasından ne ses çıkacağını bilen yapısıyla kusursuzluk yolunda adım adım ilerlemekte zaten.
Geri kalan bütün harika gitaristleride hep birlikte buyrun dinleyelim. Arzum o dur ki bu tarzı sevenler varsa aranızda haydi yorumlarla paylaşalım en güzel soloyu yada gitaristi eğer ki bi fikriniz yoksa bile en azından listede en beğendiğiniz şarkıyı söyleyin olmaz mı?



Anektot: Jimmy Page (Led Zeppelin)
Frank DiConstanzo (Steelheart)
Dave Sabo (Skid Row)
Eddie Hazel (Funkadelic)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder